Vairuotojų pareigos ir etika
https://ketkursai.lt/vairuotoju-pareigos-ir-etika/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Patarimai ir informacija vairuotojamshttps://ketkursai.lt/patarimai-vairuotojams/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kelių eismo taisyklės
Galioja 2024 metais
(paskutiniai pakeitimai įsigalioja nuo 2024-12-01)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kelių eismo taisyklių pakeitimai, įsigaliojantys nuo 2024-12-01 |
https://www.ketonline.lt/ket-pakeitimai
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Road traffic rules Lithuania 2024
https://www.ketonline.lt/road-traffic-rules.html
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Правила дорожного движения Литовской Республики 2024
https://www.ketonline.lt/pravila-doroznogo-dvizenija.html
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Pasižvalgykite po egzaminų automobilius
https://regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/praktiniai-patarimai-ruosiantis-egzaminams/pasizvalgykite-po-egzaminu-automobilius
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Patikrinimo prieš važiavimą klausimai
https://www.regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/praktiniai-patarimai-ruosiantis-egzaminams/patikrinimo-pries-vaziavima-klausimai
B1, B kategorija
1. Parodykite arba pasakykite, kaip užrakinamas ir atrakinamas vairo užraktas.
2. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar alyvos lygis variklyje yra pakankamas.
3. Parodykite arba pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia vairo stiprintuvas.
4. Parodykite, kaip įjungiamas galinio lango šildymas.
5. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar aušinimo skysčio lygis yra pakankamas.
6. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia stovėjimo stabdys.
7. Pasakykite, kur pilsite langų plovimo skystį.
8. Parodykite, kaip tikrinsite ar veikia priekinio ir galinio (jei yra) langų plovimo sistema.
9. Parodykite arba pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia įspėjamasis garso signalas.
10. Pasakykite, kaip nustatysite ar nėra gedimo stabdžių antiblokavimo sistemoje (ABS)?
11. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar stabdžių skysčio lygis yra pakankamas.
12. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia posūkių signalai.
13. Pasakykite, kaip patikrinsite, ar veikia stabdžių šviesos signalai.
14. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia darbinis stabdys.
15. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia visi žibintai.
16. Pasakykite, kur ieškosite informacijos apie rekomenduojamą oro slėgį padangose.
17. Pasakykite, kaip tikrinsite oro slėgį padangose.
18. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar padangų protektoriaus rašto gylio pakanka, kad saugiai važiuotumėte.
19. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar bendra padangų būklė tinkama saugiai važiuoti.
20. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia avarinė šviesos signalizacija.
https://www.ketbilietai.lt/egzaminai-regitroje/klausimai-pries-praktikos-egzamina-regitroje/#B-kategorija
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Praktiniai patarimai ruošiantis egzaminams
https://regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/praktiniai-patarimai-ruosiantis-egzaminams
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Registracija į vairavimo egzaminus
https://vp.regitra.lt/#/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Svarbi informacija prieš egzaminus
https://www.regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/svarbi-informacija-pries-egzaminus
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Vairuotojo kompetencijos (video)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Naudinga mokėti visiems - žmogaus gaivinimo algoritmas!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Informacija pradedantiesiems vairuotojams, pažeidusiems KET
Kada reikia baigti papildomus vairuotojų mokymus?
KET reikalavimai, kuriuos pažeidus reikia baigti papildomus mokymus
Informacija nebaigusiems papildomų mokymų
Informacija pradedantiesiems vairuotojams, pažeidusiems KET | Valstybės įmonė „REGITRA“
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašas
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
NEKRITINĖS IR SPECIFINĖS PASIKARTOJANČIOS KLAIDOS
14. Patikrinimas prieš važiavimą: NK – nesugeba surasti egzaminuotojo nurodytų transporto priemonės valdymo įtaisų ar įrangos; pademonstruoti savo žinių ar sugebėjimų, kaip juos valdyti, sureguliuoti arba patikrinti jų būklės; pasirengti važiuoti saugiai.
15. Valdymo bei saugos įtaisų ir įrangos naudojimas. Šios NK vertinamos tik po dviejų egzaminuotojo įspėjimų: „Prašau patikrinti valdymo įtaisus ir įrangą“. Turi būti skirta pakankamai laiko egzaminuojamajam pasitaisyti po kiekvieno įspėjimo:
15.1. NK – naudojasi bet kuriuo įtaisu ir (ar) įranga netinkamai (pavyzdžiui, nesugeba atrakinti vairo užrakto, palieka neuždarytas duris ir pan.);
15.2. NK – netinkamai sureguliuotas arba užsegtas saugos diržas;
15.3. NK – veda variklį, pasirinkęs netinkamą pavarą arba neišjungęs sankabos;
15.4. NK – be reikalo išjungia veikiantį variklį rakteliu ar mygtuku arba bando užvesti variklį, kai jis jau veikia.
16. Sankabos valdymas:
16.1. NK – be reikalo ilgai važiuoja nevisiškai įjungęs sankabą (įskaitant manevrus mažu greičiu);
16.2. NK – laiko koją ant arba virš sankabos paminos, kai sankaba nejungiama ilgiau kaip penkiolika sekundžių. Ši NK vertinama vieną kartą;
16.3. NK – netinkamai valdo sankabą pradėdamas važiuoti (transporto priemonė trūkčioja arba išsijungia variklis);
16.4. NK – netinkamai valdo sankabą jungdamas pavaras arba ja nesinaudoja kai tai reikalinga;
16.5. NK (A1, A2, A, B1, B ir BE kategorijos) – važiuodamas mažu greičiu netinkamu būdu valdo sankabą;
16.6. NK – laiko nuspaudęs sankabos paminą, kai pavara nejungiama ilgiau kaip tris sekundes, išskyrus atvejus, kai reikia pradėti važiuoti, sustoti arba manevruoti mažu greičiu;
16.7. NK – be reikalo užgesina variklį (dėl netinkamo sankabos valdymo, netinkamos pavaros ar pan.);
16.8. SPK – šešis kartus užgesina variklį.
17. Akceleratoriaus valdymas:
17.1. NK – netinkamai valdo akceleratoriaus paminą arba rankeną;
17.2. NK – per daug didina variklio sūkius, kai sankaba išjungta ar nevisiškai įjungta arba neįjungta pavara;
17.3. NK – spaudžia akceleratoriaus paminą ir nepasinaudoja transporto priemonės inercija prieš sustabdant iš anksto numatytoje vietoje (sankryžoje, kurioje dega draudžiamas šviesoforo signalas, stovi „Stop“ ženklas ir pan.) ar kitose situacijose.
18. Pavaros pasirinkimas:
18.1. NK – pasirenka pavarą, neatitinkančią: situacijos, transporto priemonės greičio, techninių duomenų ir važiavimo sąlygų, bet nesudaro potencialiai pavojingos situacijos;
18.2. NK – važiuoja įjungęs neutralią pavarą išlanka (posūkiu ar vingiu) arba nuokalne;
18.3. NK – jungia pavarą, kai važiuodamas sankryžoje ar išlankoje suka vairą, ir (arba) pavaros perjungimas trukdo transporto priemonei judėti sklandžiai ir tolygiai;
18.4. NK (B kategorija) – pirma pavara nuvažiuoja didesnį kaip dviejų automobilių ilgio atstumą, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja;
18.5. NK (B kategorija) – tolygiai važiuoja 30 km/h ar didesniu greičiu, įjungęs žemesnę nei trečią pavarą, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja;
18.6. NK (B kategorija) – tolygiai važiuoja 50 km/h ar didesniu greičiu, įjungęs žemesnę nei ketvirtą pavarą, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja;
18.7. NK (B kategorija) – tolygiai važiuoja 70 km/h ar didesniu greičiu, įjungęs žemesnę nei penktą pavarą, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja;
18.8. NK (C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E ir DE kategorijos) – pavaros jungimo veiksmą atlieka netiksliai – pasireiškia būdingas triukšmas, vibracija arba pasirodo įspėjimas prietaisų skydelyje;
18.9. NK (C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E ir DE kategorijos) – neperjungia pavaros iš antro karto;
18.10. NK (A1, A2 ir A kategorijos) – atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą, nesugeba sklandžiai perjungti pavaros;
18.11. NK ( visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) – netinkamai naudojasi pavaromis, kad sumažintų degalų naudojimą ir išmetamųjų teršalų kiekį;
18.12. SPK – šešios pasikartojančios pavaros pasirinkimo NK.
19. Vairo valdymas:
19.1. NK – neišlaiko pasirinktos trajektorijos: nukrypsta nuo trajektorijos, trūkčiodamas sukinėja vairą;
19.2. NK – yra neatidus netinkamai vairuojamųjų ratų padėčiai, palikdamas stovėti transporto priemonę ar pradėdamas važiuoti;
19.3. NK – bent vienu ratu įvažiuoja į kelkraštį arba atsiremia į bortelį ar šaligatvio kraštą, bet neužvažiuoja ant jo. Ši NK nevertinama, jei transporto priemonės ratas saugiai ir sklandžiai įvažiuoja į kelkraštį arba paliečia bortelį, ar šaligatvio kraštą, atliekant specialųjį važiavimo manevrą;
19.4. NK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) – suka vairą netinkamu būdu:
19.4.1. deda rankas ant vairo iš vidaus;
19.4.2. valdo vairą tik viena ranka, kai kita ranka yra laisva (išskyrus važiavimą atbuline eiga);
19.4.3. suka vairą vienos rankos delnu;
19.4.4. per daug suka vairą, kai transporto priemonė nejuda;
19.4.5. laiko vairą sukryžiavęs rankas ar kitokiu būdu, kuris riboja judesius vairu.
19.5. SPK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – šešios pasikartojančios aprašo 19.1 arba 19.2 papunkčiuose nurodytos vairo valdymo NK.
20. Stabdymas:
20.1. NK – valdo stabdžių paminą ar rankeną netinkamu būdu;
20.2. NK – neišlaiko vietoje transporto priemonės kai tai reikalinga, bet greitai pasitaiso ir nesudaro potencialiai pavojingos situacijos;
20.3. NK – (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A) blokuoja ratus (taip pat atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą), bet greitai pasitaiso;
20.4. NK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) –važiuodamas be reikalo laiko koją ant stabdžių paminos;
20.5. NK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) – važiuoja neišjungęs arba nevisiškai išjungęs stovėjimo stabdį;
20.6. NK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) – stabdo kaire koja;
20.7. NK (A1, A2 ir A kategorijos) – nenaudoja galinio rato stabdžio lėtindamas greitį ar sustodamas;
20.8. NK (A1, A2 ir A kategorijos) – blokuoja galinį ratą (taip pat atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą), bet greitai pasitaiso (užblokuotas ratas čiuožia ne daugiau kaip 1 m);
20.9. NK (A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) kategorijos) – netinkamai naudoja stabdžius važiuodamas posūkiu, apvažiuodamas nukreipiamuosius kūgius.
20.10. NK (A1, A2 ir A kategorijos) – stabdo tik galinio rato stabdžiu (išskyrus: kai tai priimtina dėl kelio dangos; kai stabdymas trumpalaikis ir greitis mažinamas neženkliai; manevruojant mažu greičiu);
21. Padėties pasirinkimas važiuojamojoje dalyje:
21.1. NK – be reikalo nesilaiko eismo juostos ribų;
21.2. NK – važiuojamojoje dalyje užima tokią padėtį, kuri neatitinka eismo situacijos, t. y. neatsižvelgia į eismo situaciją priekyje ir nekoreguoja pasirinktos trajektorijos, taip pat nepersirikiuoja arba be reikalo persirikiuoja iš vienos eismo juostos į kitą ir pan.;
21.3. NK – nepasitraukia dešiniau, kur tai įmanoma, važiuodamas keliu, kuriame yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą. Ši NK vertinama vieną kartą, važiuojant kelio ruožu (gatve) nuo sankryžos iki sankryžos, kurioje sukama;
21.4. NK – be reikalo važiuoja toliau nei pirmąja eismo juosta nuo dešiniojo važiuojamosios dalies krašto. Ši NK nevertinama, jei važiuojant dešiniąja juosta reikia dažnai persirikiuoti dėl joje stovinčių transporto priemonių arba jei reikia važiuoti tiesiai, o iš dešiniosios juostos sankryžoje galima sukti tik į dešinę, arba eismas kitoje juostoje intensyvus. Ši NK vertinama vieną kartą, važiuojant kelio ruožu (gatve) nuo sankryžos iki sankryžos, kurioje sukama;
21.5. NK – sustabdo transporto priemonę netinkamoje vietoje (nepagrįstai dideliu atstumu nuo: „Stop“ linijos; važiuojamųjų dalių sankirtos; priekyje sustabdytos transporto priemonės; sustojus – didesniu kaip 40 cm atstumu nuo važiuojamosios dalies, kelio (ar kt.) krašto ar ženklinimo linijos ir pan.);
21.6. NK (A1, A2, A kategorija) – važiuoja horizontaliuoju kelių ženklinimu, nešvaria kelio dalimi (tepalo dėmės, smėlis ir pan.), kai to galima išvengti;
21.7. NK – atlikdamas manevrą pasirenka neracionalią trajektoriją, tačiau nesukelia potencialiai pavojingos situacijos (pvz., atliekant apsisukimą neišvengia atbulinės eigos naudojimo kai to galima išvengti pasirinkus tinkamą trajektoriją ir pan.);
21.8. NK – (A1, A2, A kategorija) – važiuojamosios dalies plotyje pasirenka padėtį, kuri nėra optimali siekiant mažinti pavojus, susijusius su priešais, paskui ir šalia važiuojančiomis ar stovinčiomis transporto priemonėmis, besikartojančiais pavojais ir transporto priemonėmis, artėjančiomis kertamais keliais;
21.9. SPK – šešios pasikartojančios padėties pasirinkimo važiuojamojoje dalyje NK.
22. Padėties pasirinkimas manevruojant. Vertinama egzaminuojamajam atliekant aprašo 2 priede nurodytus specialiuosius manevrus:
22.1. NK (B1 ir B kategorija) – pabaigus transporto priemonės pastatymo į stovėjimo vietą lygiagrečiai važiuojamosios dalies kraštui manevrą:
22.1.1. transporto priemonė stovi nelygiagrečiai važiuojamosios dalies (šaligatvio) kraštui;
22.1.2. bent vienas arčiau važiuojamosios dalies (šaligatvio) krašto esantis transporto priemonės ratas yra toliau kaip 40 cm nuo važiuojamosios dalies (šaligatvio) krašto;
22.1.3. transporto priemonė yra arčiau kaip 1 m arba toliau kaip 2 m atstumu nuo priekyje stovinčios transporto priemonės.
22.2. NK (B1 ir B kategorija) – pabaigus transporto priemonės pastatymo į stovėjimo vietą įstrižai arba statmenai važiuojamosios dalies kraštui manevrą transporto priemonė stovi:
22.2.1. nelygiagrečiai greta stovinčiai transporto priemonei ar stovėjimo vietą žyminčioms linijoms;
22.2.2. arčiau kaip 50 cm arba toliau kaip 1 m atstumu nuo greta stovinčios transporto priemonės;
22.2.3. toliau kaip 40 cm atstumu nuo stovėjimo vietos pabaigą žyminčios linijos arba bortelio.
22.3. NK (B1 ir B kategorija) – atlikdamas transporto priemonės pastatymo lygiagrečiai važiuojamosios dalies kraštui manevrą, atbuline eiga nuvažiavo daugiau kaip 3 m nuo priekyje stovinčios transporto priemonės (tarpas tarp egzaminuojamojo vairuojamos transporto priemonės priekio ir priekyje stovinčios transporto priemonės);
22.4. NK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – atlikdamas specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priede, daugiau nei du kartus naudojo atbulinės eigos pavarą. Atliekant specialųjį važiavimo manevrą ši NK vertinama tik vieną kartą.
22.5. NK (BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijos) – sustojo nuvažiavus mažesnį kaip penkis transporto priemonių junginio ilgius atitinkantį atstumą, atlikdamas aprašo 2 priedo 9.1 papunktyje aprašytą specialųjį važiavimo manevrą;
22.6. NK (B1 ir B kategorijos) – važiuodamas atbuline eiga su posūkiu į dešinę nuvažiavo daugiau kaip 1 m nuo dešiniojo važiuojamosios dalies (šaligatvio) krašto;
22.7. SPK (BE, C1E, CED1E ir DE kategorijos) – šešis ar daugiau kartų sustojo nuvažiavus mažesnį kaip penkis transporto priemonių junginio ilgius atitinkantį atstumą, atlikdamas aprašo 2 priedo 9.1 papunktyje aprašytą specialųjį važiavimo manevrą;
22.8. NK (D1, D, ir T kategorijos) – pabaigus transporto priemonės pastatymo šonu prie pakylos manevrą, bent vienos keleivių įlaipinimo arba išlaipinimo durys yra toliau kaip 30 cm nuo pakylos krašto.
23. Padėties pasirinkimas, sukant į dešinę:
23.1. NK – prieš posūkį transporto priemonė yra per toli nuo dešiniojo važiuojamosios dalies krašto;
23.2. NK – pradėjus sukti, transporto priemonė yra per toli nuo dešiniojo važiuojamosios dalies krašto, sukama per plačiai ir posūkis užbaigiamas per arti priešingos krypties eismo juostos;
23.3. NK (C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E ir DE kategorijos) – baigdamas posūkį į dešinę bet kuria transporto priemonės dalimi be reikalo įvažiuoja į priešingos krypties eismo juostą.
24. Padėties pasirinkimas, sukant į kairę:
24.1. NK – prieš posūkį (apsisukimą) transporto priemonė yra ne eismo juostoje, nelygiagreti ženklinimui, toliau nei būtina nuo priešingų krypčių eismo srautus skiriančios (pažymėtos ar nepažymėtos) linijos arba skiriamosios juostos;
24.2. NK – suka būdamas per toli nuo kairiojo važiuojamosios dalies krašto vienpusio eismo kelyje;
24.3. NK – pasuka priekinius ratus į kairę laukdamas posūkio, išskyrus situacijas, kai tai yra būtina;
24.4. NK – suka plačiai, važiuoja per daug į dešinę nuo važiuojamųjų dalių sankirtos centro, kur eismo sąlygos to nereikalauja;
24.5. NK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – įvažiuodamas į važiuojamųjų dalių sankirtą arba išvažiuodamas iš jos nežymiai išvažiuoja į priešingos krypties eismo juostą, bet nesudaro potencialiai pavojingos situacijos.
25. Situacijos stebėjimas ir žvalgymasis:
25.1. NK – nesižvalgo ir nestebi viso kelio priekyje, iš šono ir už transporto priemonės;
25.2. NK – pasukdamas galvą per atitinkamą petį netikrina per galinio vaizdo veidrodžius nematomos kelio dalies kai eismo situacija to reikalauja. Ši NK ne visada gali būti vertinama, jei egzaminuojamasis vairuoja transporto priemonę, kurios konstrukcija neįgalina patikrinti nematomos kelio dalies pažiūrėjus per petį;
25.3. NK – nepasižiūri atgal prieš pradėdamas važiuoti atbuline eiga. Ši NK taip pat vertinama, kai egzaminuojamasis vairuoja B1 arba B kategorijos transporto priemonę ir pradėdamas važiuoti atbuline eiga pasižiūri atgal tik per galinio vaizdo veidrodžius. Ši NK nevertinama, jei važiavimas atbuline eiga yra pakartotinis, sekantis iš karto po trumpo sustabdymo (ar pavažiavimo į priekį) kai prieš ankstesnį važiavimą atbuline eiga pasižiūrėjo atgal ir eismo situacija nepasikeitė;
25.4. NK – atitraukia dėmesį nuo važiavimo krypties ilgiau nei būtina skirti valdymo, saugos ir kontrolės įtaisams, bet nesudaro potencialiai pavojingos situacijos;
25.5. SPK – šešios situacijos ir daugiau, kai reikia patikrinti per galinio vaizdo veidrodžius nematomą kelio dalį, bet per petį nepasižiūrima.
26. Veidrodžių naudojimas:
26.1. NK – nežiūri į galinio vaizdo veidrodžius prieš sulėtindamas, sustabdydamas transporto priemonę, įvažiuodamas į posūkį, persirikiuodamas, išvažiuodamas iš kelio ar įvažiuodamas į kelią, artėdamas prie bet kokios kliūties;
26.2. NK (BE, C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E ir DE kategorijos) – nesinaudoja išoriniais galinio vaizdo veidrodžiais važiavimo atbuline eiga manevro metu, t. y. žiūri tik per langą.
27. Įspėjamųjų signalų naudojimas:
27.1. NK – neparodo posūkio signalo, kad įspėtų apie savo ketinimus, kai tai būtina, atsižvelgiant į eismo situaciją. Ši NK nevertinama, kai dėl tam tikrų aplinkybių (mažas atstumas tarp artimiausio kertamo kelio arba įvažiavimo į šalia kelio esančią teritoriją ir numatyto posūkio vietos ir pan.) tai daryti netikslinga;
27.2. NK – nerodo posūkio į dešinę signalo prieš išvažiuodamas iš žiedinės sankryžos;
27.3. NK – rodo klaidingos krypties posūkio signalą. Ši NK vertinama, jei egzaminuojamasis suka į priešingą pusę, nei rodo signalą;
27.4. NK – neišjungia posūkio signalo per penkias sekundes po to, kai posūkis ar persirikiavimas buvo baigtas;
27.5. NK – išjungia posūkio signalą per anksti, t. y. anksčiau nei posūkis ar persirikiavimas pradėtas ar baigtas, ir daugiau jo nebeįjungia;
27.6. NK – rodo posūkio signalą be reikalo ir gali suklaidinti kitus eismo dalyvius;
27.7. SPK – šešios pasikartojančios įspėjamųjų signalų naudojimo NK.
28. Eismo pavojų įvertinimas:
NK – netinkamai ar nepakankamai greitai reaguoja į eismo pavojų.
29. Sprendimų priėmimas:
29.1. NK – tinkamai neįvertina greičio ir atstumo iki kitų transporto priemonių pradėdamas važiuoti, važiuodamas per sankryžą, persirikiuodamas iš vienos eismo juostos į kitą, apvažiuodamas kliūtį ar lėčiau važiuojančią transporto priemonę, lenkdamas, įvažiuodamas į kelią, prieš pradėdamas atlikti arba atlikdamas specialųjį važiavimo manevrą, aprašytą aprašo 2 priede;
29.2. NK – sustoja tinkamai, bet esant saugiam tarpui transporto sraute nesiryžta važiuoti;
29.3. NK – be reikalo sustoja (delsia), kai nėra transporto priemonių ar pėsčiųjų, kuriems galėtų trukdyti, o kelias yra laisvas;
29.4. NK – be reikalo duoda kelią kitam eismo dalyviui, t. y. netinkamai taiko važiavimo pirmumo taisykles.
30. Saugaus atstumo pasirinkimas:
30.1. NK – laikosi mažesnio kaip per dvi sekundes, bet didesnio kaip per vieną sekundę nuvažiuojamo atstumo iki priešais važiuojančios transporto priemonės;
30.2. NK – laikosi mažesnio kaip per tris sekundes, bet didesnio kaip per dvi sekundes nuvažiuojamo atstumo iki priešais važiuojančios transporto priemonės kelyje, kuriame yra dvi ar daugiau eismo juostų, skirtų važiuoti viena kryptimi, kai eismo situacija to nereikalauja.
30.3. NK – nepalankiomis eismo sąlygomis laikosi mažesnio kaip per keturias sekundes, bet didesnio kaip per dvi sekundes nuvažiuojamo atstumo iki priešais važiuojančios transporto priemonės. Egzaminuotojas privalo įvertinti papildomus (didesnius) atstumus, kurių turi laikytis C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E, DE ir T kategorijų transporto priemonių vairuotojai;
30.4. NK – laikosi per mažo šoninio atstumo, iki objekto, kuriam ar dėl kurio gali kilti pavojus, tačiau nesudaro potencialiai pavojingos situacijos;
30.5. NK – sustabdo transporto priemonę, palikdamas nepakankamą tarpą iki priešais sustojusios transporto priemonės, kad prireikus galėtų apvažiuoti priešais sustojusią transporto priemonę, nevažiuodamas atbuline eiga.
31. Greičio pasirinkimas:
31.1. NK – įsibėgėja per greitai arba per lėtai, netinkamai atsižvelgdamas į eismo sąlygas;
31.2. NK – važiuoja per greitai konkrečioje situacijoje, bet neviršija leistino greičio. Ši NK vertinama, kai egzaminuojamasis važiuoja didesniu nei tinkama greičiu;
31.3. NK – važiuoja per lėtai kai eismo sąlygos to nereikalauja, t. y. 10–15 km/h mažesniu, nei leistina arba tokiu greičiu, kuris dėl per lėto judėjimo egzaminuojamojo vairuojamą transporto priemonę išskiria eismo sraute ir jį nepagrįstai stabdo. Ši NK taip pat vertinama, kai egzaminuojamasis nepasiekia reikiamo greičio, atlikdamas specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priede;
31.4. NK – važiuoja viršydamas leistiną greitį ne daugiau kaip 10 km/h. Klaida neturi būti vertinama, jei viršijimas truko ne daugiau kaip 3 sekundes.
32. Eismo reguliavimo signalų, kelio ženklų ir kelių ženklinimo reikalavimų vykdymas:
32.1. NK – sustabdo transporto priemonę taip, kad ji išsikiša už „Stop“ linijos (ženklo „Stop“ linija);
32.2. NK – ketindamas sankryžoje pasukti į kairę, neįvažiuoja į važiuojamųjų dalių sankirtą laukti saugaus tarpo transporto sraute, kai tai dera daryti;
32.3. NK – nepakankamai supranta eismo reguliavimo signalus, t. y. per ilgai delsia, nors gali važiuoti nekliudydamas kitiems eismo dalyviams;
32.4. NK – ketindamas sankryžoje pasukti į kairę, netinkamai įvažiuoja į važiuojamųjų dalių sankirtą paskui pirmąją transporto priemonę. Ši NK vertinama, kai egzaminuojamajam važiuoti leidžia šviesoforo (reguliuotojo) signalas.
32.5. NK (A1, A2 ir A kategorijos) – atlikdamas specialųjį važiavimo manevrą, aprašytą aprašo 2 priedo 2.6 papunktyje, nesustabdo motociklo nurodytoje vietoje ar kiek įmanoma arčiau jos. Sustojimas kiek įmanoma arčiau reiškia ne daugiau kaip per 1 m prieš „Stop“ liniją ar kūgiu pažymėtą sustojimo vietą.
33. Nuoseklumas:
33.1. NK – pasirenka netinkamą transporto priemonės valdymo sistemos seką;
33.2. NK (BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijos) – netinkamai atidaro sukabinimo įtaiso kablio arba smaigo užrakto žiotis, besiruošdamas atkabinti arba prikabinti priekabą;
33.3. NK (BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijos) – nesaugiai įtraukia priekabos atramas, bet nesudaro potencialiai pavojingos situacijos;
33.4. NK (BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijos) – prikabinęs priekabą nepatikrina, ar veikia visi priekabos žibintai.
34. Pusiausvyra ir motociklo valdymas (A1, A2 ir A kategorijos):
34.1. NK – neišlaiko pusiausvyros arba nesuvaldo motociklo ir (arba) važiuodamas koja atsiremia į žemę;
34.2. NK – neišlaiko lėtai einančio pėsčiojo greičio, atlikdamas specialiuosius važiavimo manevrus mažu greičiu;
34.3. NK – nepasvyra motociklu taip, kad saugiai važiuotų posūkyje, atliktų specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priede;
34.4. SPK – daugiau kaip penkis kartus neišlaiko pusiausvyros arba nesuvaldo motociklo.
35. Sėdėsena (A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) kategorijos):
35.1. NK – važiuoja kojų pirštais atsirėmęs į paminas;
35.2. NK – važiuoja keliais neliesdamas degalų bako;
35.3. NK – važiuoja laikydamas galvą netinkamoje padėtyje;
35.4. NK – važiuoja sėdėdamas (atsitraukia) per toli nuo degalų bako;
35.5. NK – važiuoja slidinėdamas iš vienos pusės į kitą per sėdynę (balną);
35.6. NK – važiuoja bet kurią ranką atitraukęs nuo vairo be tinkamos priežasties, bet neprarasdamas pusiausvyros ir valdymo.
KRITINĖS KLAIDOS (KK) ir BENDROSIOS KRITINĖS KLAIDOS (BKK)
KRITINĖS KLAIDOS
36. Valdymo bei saugos įtaisų ir įrangos naudojimas:
36.1. KK – neužsisega saugos diržo, kai tai yra būtina. Ši KK nevertinama specialioje aikštelėje atliekant manevrus, aprašytus aprašo 2 priede;
36.2. KK – naudojasi mobiliojo ryšio priemone neleistinu būdu;
36.3. KK – naudojasi bet kuriuo saugos įtaisu ir (ar) įranga netinkamai arba nesinaudoja juo, kai tai yra būtina, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;
36.4. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – važiuoja su nuleista atramine šonine kojele;
36.5. KK (A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) kategorijos) – netinkamai naudoja motociklininkui reikalingą aprangą (saugos šalmas, akių, alkūnių, kelių ir pečių apsaugos, pirštinės, batai).
37. Sankabos valdymas:
37.1. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – pakelia priekinį ratą, nes blogai valdo sankabą arba per greitai įsibėgėja;
37.2. KK – užgesina variklį ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją.
38. Pavaros pasirinkimas:
38.1. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – jungia atbulinės eigos pavarą, kai važiuoja į priekį, arba važiavimo į priekį pavarą, kai važiuoja atbuline eiga, arba transporto priemonės su automatine pavarų dėže stovėjimui skirtą pavarų selektoriaus padėtį, kai transporto priemonė juda;
38.2. KK – pasirenka netinkamą pavarą ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją.
39. Vairo valdymas (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas):
39.1. KK – nesuvaldo (neišlaiko) vairo;
39.2. KK – atitraukia abi rankas nuo vairo, kai transporto priemonė juda. Klaida nevertinama, jei rankos atitraukiamos trumpam (sekundei), nesukeliant potencialiai pavojingos situacijos, pavyzdžiui, kai manevruojant judama labai lėtai.
40. Stabdymas:
40.1. KK – be reikalo staigiai stabdo ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;
40.2. KK – neišlaiko transporto priemonės vietoje, sustabdęs ją įkalnėje ar nuokalnėje, t. y. leidžia transporto priemonei pariedėti ir greitai nepasitaiso (sudaro potencialiai pavojingą situaciją);
40.3. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, ir A) – stipriai spaudžia stabdžių paminą, taip blokuodamas transporto priemonės ratus bei priversdamas juos slysti, ir greitai nepasitaiso;
40.4. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) – įjungia stovėjimo stabdį važiuodamas ir nesuvaldo transporto priemonės;
40.5. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – blokuoja priekinį ratą (taip pat ir atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą);
40.6. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – blokuoja galinį ratą (taip pat ir atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą) ir greitai nepasitaiso (užblokuotas ratas čiuožia 1 m ar daugiau);
40.7. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – nuolat spaudžia stabdžių paminą arba svirtį (stabdžių signalas veikia gana ilgą laiką), kai transporto priemonė juda. Vertindamas šią KK, egzaminuotojas privalo būti tikras, kad klaida įvyko ne dėl stabdžių signalo jungiklio gedimo. Ši KK nevertinama, kai egzaminuojamasis lėtai atlieka specialiuosius važiavimo siaura juosta, aštuoniuke arba gyvatėle manevrus;
40.8. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) – prieš atsistodamas nuo vairuotojo sėdynės išlipimui arba patvirtindamas, jog transporto priemonė parengta palikti stovėti, neįjungia stovėjimo stabdžio (arba automatinės pavarų dėžės selektoriaus atitinkamos padėties), kai neįjungta pavara, kuri leidžia palikti transporto priemonę stovėti saugiai.
41. Padėties pasirinkimas važiuojamojoje dalyje:
41.1. KK – pasirenka netinkamą trajektoriją arba persirikiuoja važiuojamųjų dalių sankirtoje ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;
41.2. KK – netinkamai lenkia arba apvažiuoja transporto priemonę;
41.3. KK – sustoja, kur sustoti draudžiama;
41.4. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A) – važiuoja taip, kad trečdalis transporto priemonės ar daugiau be reikalo yra priešpriešinio eismo juostoje;
41.5. KK (C1, C, C1E ir CE kategorijos) – važiuoja toliau nuo važiuojamosios dalies krašto negu antrąja eismo juosta, išskyrus tuos atvejus, kai reikia sukti į kairę, apsisukti, apvažiuoti kliūtį, sustoti (stovėti) vienpusio eismo kelyje;
41.6. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – važiuoja per arti priešingų krypčių eismo srautus skiriančios linijos (paženklinta arba nepaženklinta važiuojamoji dalis), eismo juostos linijos ar dešiniojo arba kairiojo važiuojamosios dalies krašto ar kelkraščio, sudarydamas potencialiai pavojingą situaciją. Ši KK taip pat vertinama, kai bet kuri motociklininko kūno dalis yra priešpriešinio eismo juostoje.
42. Padėties pasirinkimas manevruojant:
42.1. KK (B1 ir B kategorija) – pabaigus transporto priemonės pastatymo į stovėjimo vietą lygiagrečiai važiuojamosios dalies kraštui manevrą, bent vienas arčiau važiuojamosios dalies (šaligatvio) krašto esantis transporto priemonės ratas yra toliau kaip 80 cm nuo važiuojamosios dalies (šaligatvio) krašto;
42.2. KK (B1 ir B kategorija) – pabaigus transporto priemonės pastatymo į stovėjimo vietą įstrižai arba statmenai važiuojamosios dalies kraštui manevrą, egzaminuojamojo vairuojama transporto priemonė stovi arčiau kaip 0,3 m arba toliau kaip 1,5 m atstumu nuo greta stovinčios transporto priemonės;
42.3. KK (B1 ir B kategorija) – atlikdamas transporto priemonės pastatymo į stovėjimo vietą lygiagrečiai važiuojamosios dalies kraštui manevrą, nuvažiavo daugiau kaip 5 m nuo priekyje stovinčios transporto priemonės (tarpas tarp egzaminuojamojo vairuojamos transporto priemonės priekio ir priekyje stovinčios transporto priemonės);
42.4. KK (BE, C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E ir DE kategorijos) – atliekant aprašo 2 priedo 5 punkte ir 9.2 papunktyje nurodytus specialiuosius važiavimo manevrus, nesugebėjo atlikti specialiojo važiavimo manevro, tris kartus įjungęs atbulinės eigos pavarą;
42.5. KK (BE, C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E ir DE kategorijos) – pabaigus specialųjį pastatymo prie rampos (ar kitaip pažymėtos manevro ribos) važiavimo manevrą, transporto priemonė stovi daugiau kaip 1 m atstumu prieš rampos imitatorių (manevro pabaigos ribą);
42.6. KK (D1, D, ir T kategorijos) – pabaigus transporto priemonės pastatymo šonu prie pakylos manevrą, bent vienos keleivių įlaipinimo ar išlaipinimo durys yra toliau kaip 50 cm nuo pakylos (šaligatvio) krašto.
43. Padėties pasirinkimas, sukant į dešinę:
43.1. KK – suka iš tam neskirtos eismo juostos. Jei egzaminuojamasis ketina sukti į dešinę iš lėtėjimo juostos ir nepersirikiuoja į ją iš anksto, tai vertinama kaip padėties pasirinkimo važiuojamojoje dalyje KK;
43.2. KK – užima netinkamą padėtį ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;
43.3. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – suka taip, kad trečdalis transporto priemonės arba daugiau be reikalo išsikiša į priešpriešinio eismo juostą.
44. Padėties pasirinkimas, sukant į kairę:
44.1. KK – suka (apsisuka) iš tam neskirtos eismo juostos. Jei egzaminuojamasis ketina sukti į kairę iš lėtėjimo juostos ir nepersirikiuoja į ją iš anksto, tai vertinama kaip padėties pasirinkimo važiuojamojoje dalyje KK;
44.2. KK – užima netinkamą padėtį ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;
44.3. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – suka taip, kad trečdalis transporto priemonės arba daugiau įvažiuojant į posūkį (važiuojamųjų dalių sankirtą) arba išvažiuojant iš posūkio (važiuojamųjų dalių sankirtos) be reikalo išsikiša į priešpriešinio eismo juostą;
44.4. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – sukdamas į kairę bet kokia motociklo ar kūno dalimi išsikiša į priešpriešinio eismo juostą ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją.
45. Situacijos stebėjimas ir žvalgymasis:
45.1. KK – nesižvalgo ir nestebi eismo situacijos, prieš važiuojant ir / arba, atsižvelgiant į matomumą ir kitas sąlygas, važiuodamas per geležinkelio pervažą, sankryžą ar kitą vietą, kurioje gali tekti duoti kelią iš dešinės artėjančioms transporto priemonėms, ar įvažiuodamas (išvažiuodamas iš) į kelią iš šalia jo esančių teritorijų;
45.2. KK – nesižvalgo ir nestebi eismo situacijos (nei per veidrodžius, nei per petį), prieš persirikiuodamas, ar kitaip keisdamas važiavimo kryptį, kai transporto priemonė pasislenka į šoną per jos plotį ar daugiau. Ši KK nevertinama, kai persirikiuojama į beprasidedančią eismo juostą jei artėjant prie jos pradžios matyti, jog kliūčių nėra ir neatsiras kol manevras bus atliktas;
45.3. KK – nukreipia žvilgsnį nuo važiavimo krypties ir sudaro pavojingą arba potencialiai pavojingą situaciją, taip pat ir tikrindamas per galinio vaizdo veidrodžius nematomą kelio dalį;
45.4. KK – nesižvalgo ir nestebi aplinkos (nei per veidrodžius, nei per petį) šalia ir už transporto priemonės važiuodamas atbuline eiga.
46. Įspėjamųjų signalų naudojimas:
KK – nerodo arba netinkamai rodo posūkio signalą ir dėl kito eismo dalyvio klaidinimo susidaro pavojinga situacija.
47. Sprendimų priėmimas:
47.1. KK – įvažiuoja ir sustabdo transporto priemonę pėsčiųjų perėjoje, už kurios yra kliūtis (grūstis ar panašiai), arba važiuojamųjų dalių sankirtoje, kurioje arba už kurios yra kliūtis ir trukdo kitų transporto priemonių eismą, arba geležinkelio pervažoje;
47.2. KK – užsidegus geltonam arba raudonam šviesoforo signalui, neišvažiuoja iš važiuojamųjų dalių sankirtos, kai buvo įvažiavęs į ją ketindamas sukti į kairę. Ši KK vertinama, kai egzaminuojamasis nepasinaudoja saugiu tarpu transporto sraute išvažiuoti iš važiuojamųjų dalių sankirtos;
47.3. KK – neduoda kelio (nepraleidžia) transporto priemonėms ar kitiems eismo dalyviams, važiuoja per pėsčiųjų perėją arba pro mokyklinį autobusą neįsitikinęs, kad nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti. Ši KK nevertinama, jei egzaminuojamasis važiuoja, nes negali duoti kelio dėl kitų eismo dalyvių veiksmų.
48. Saugaus atstumo pasirinkimas:
48.1. KK – laikosi per vieną sekundę (dvi sekundes, jei kelio danga šlapia, apledėjusi, grįsta akmenimis ir pan.) ar mažiau nuvažiuojamo atstumo iki priešais važiuojančios transporto priemonės;
48.2. KK – laikosi per mažo atstumo iki stovinčių, priešpriešiais ar ta pačia kryptimi važiuojančių transporto priemonių, pėsčiųjų, einančių važiuojamąja dalimi, kliūčių važiuojamosios dalies pakraštyje (pavyzdžiui, važiuodamas 50 km/h greičiu laikosi 0,5 m šoninio atstumo iki apvažiuojamos TP);
48.3. KK – važiuodamas ne didesniu kaip 50 km/h greičiu, laikosi mažesnio kaip 1 m šoninio atstumo arba, važiuodamas didesniu nei 50 km/h greičiu, laikosi mažesnio kaip 1,5 m šoninio atstumo iki dviratininko.
49. Greičio pasirinkimas:
49.1. KK – važiuoja daugiau kaip 10 km/h viršydamas leistiną greitį. Ši KK vertinama kai greičio viršijimas truko 3 ar daugiau sekundžių;
49.2. KK – važiuoja per lėtai konkrečioje situacijoje, t. y. daugiau kaip 15 km/h mažesniu, nei leistina, greičiu, kai eismo situacija to nereikalauja. Ši KK taip pat vertinama, kai egzaminuojamasis važiuoja per lėtai, atlikdamas specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priede. Ši KK nevertinama, jei egzaminuojamasis saugiai greitėja su transporto srautu arba jei per lėtas važiavimas trunka mažiau kaip 3 sekundes;
49.3. KK – didina greitį, kai yra lenkiamas, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;
49.4. KK – važiuoja per greitai, bet neviršija leistino greičio, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją, taip pat ir važiuodamas atbuline eiga;
50. Eismo reguliavimo signalų, kelio ženklų ir kelių ženklinimo reikalavimų vykdymas:
50.1. KK – nevykdo eismo reguliavimo signalo, kelio ženklo arba kelių ženklinimo reikalavimų. Ši KK taip pat vertinama, jei egzaminuojamojo vairuojama transporto priemonė išvažiuoja už linijos, žyminčios specialiajam važiavimo manevrui skirto ploto ribas arba pabaigus specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priedo 3.3 ir 3.4 papunkčiuose, stovi ant (už) stovėjimo vietą žyminčių linijų, jei stovėjimo vieta paženklinta;
50.2. KK – sustabdo transporto priemonę už „Stop“ linijos ar važiuojamųjų dalių sankirtos krašto tokiu atstumu, kad sudaro potencialiai pavojingą situaciją. Ši KK taip pat vertinama, jei egzaminuojamasis, atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą, pravažiuoja sustojimo vietą žyminčią liniją (gaireles);
51. Nuoseklumas (BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijos):
51.1. KK – nesugeba atkabinti arba prikabinti priekabos;
51.2. KK – praleidžia dalį veiksmų, taip sudarydamas potencialiai pavojingą situaciją:
51.2.1. nepanaudoja stovėjimo stabdžio;
51.2.2. neatlieka sukabinimo patikrinimo manevro;
51.2.3. nepakelia arba nenuleidžia atramų ar neužfiksuoja pakėlimo rankenos;
51.2.4. neįsitikina, kad sukabinimo įtaiso kablio arba smaigo užrakto žiotys uždarytos arba atidarytos, kai to reikia;
51.2.5. nenaudoja ratų atsparų, kai to reikia;
51.2.6. neatjungia ir neuždaro arba nesujungia žarnų ar kabelių;
51.2.7. (C1E, CE, D1E ir DE kategorijos) prieš pradėdamas važiuoti neįsitikina, ar oro slėgis sistemoje pasiekė tinkamą lygį.
52. Pusiausvyra ir motociklo valdymas (A1, A2 ir A kategorijos):
52.1. KK – krenta nuo motociklo arba jį paguldo;
52.2. KK – neišlaiko pusiausvyros arba nesuvaldo motociklo ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;
52.3. KK – nesugeba tinkamai pastatyti motociklo ant stovėjimo kojelių ar šoninės atramos;
52.4. KK – nesugeba atlikti specialiojo važiavimo manevro nesustodamas;
52.5. KK – išvažiuoja už kūgiais pažymėtos eismo juostos ribų arba nesilaiko kūgių apvažiavimo trajektorijos, atliekant specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priede.
53. Sėdėsena (A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) kategorijos):
53.1. KK – atitraukia abi rankas nuo vairo, kai motociklas važiuoja;
53.2. KK – padeda kojas ant paminų kitaip, nei skirta kojoms naudoti valdymo įtaisuose.
BENDROSIOS KRITINĖS KLAIDOS
54. BKK – egzaminuotojo įsikišimas žodžiu arba fiziškai, kad:
54.1. būtų išvengta eismo įvykio;
54.2. būtų išvengta pavojingos situacijos dėl neadekvataus transporto priemonės valdymo, galinčio sukelti grėsmę eismo saugumui;
54.3. padėtų egzaminuojamajam bet kokioje egzamino dalyje dėl jo nesugebėjimo, t. y. atliktų už jį veiksmus, kai tai yra būtina saugiam eismui užtikrinti, arba dėl neadekvataus laiko, reikalingo egzaminui užbaigti.
55. BKK – susidūrimas. Tai situacija, kai egzaminuojamojo vairuojama transporto priemonė susiduria (užvažiuoja) su kitu objektu arba (A1, A2, A kategorijos) kliudo objektą savo kūnu. Ši BKK taip pat vertinama užvažiavus vienu arba daugiau ratų ant šaligatvio krašto (bortelio).
56. BKK – pavojinga situacija. Egzaminuojamojo veiksmų sudaryta pavojinga situacija, dėl kurios kiti eismo dalyviai (taip pat ir pėstieji) priversti imtis veiksmų, kad išvengtų susidūrimo arba kitokio pavojaus.
57. BKK – privalomų nurodymų nevykdymas. Egzaminuojamasis nevykdo tikrinančių pareigūnų (reguliuotojų) nurodymų.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -